poniedziałek, 17 lutego 2014

Przez środek do celu..


“Life is not about good answers.
It is about interesting questions.“
- Paulo Coelho -



Konik, z drzewa koń na biegunach, przyjaciel wiosny, uśmiech radosny, każdy powinien go mieć... :)

Na pewno wy też kojarzycie symbol będący inspiracją do powstania bohatera mojego dzisiejszego posta.
Jakiś czas temu, przy okazji, nabyłam figurkę konika na biegunach i stał tak sobie na półce, czekając na swoją kolej. Aż jednego dnia spojrzałam nań i wiedziałam już dokładnie jak ma wyglądać.

Jednym z najbardziej rozpoznawalnych na świecie symboli Szwecji jest konik z Dalarna - ręcznie strugana i malowana figurka konika z drewna sosnowego. 


W ludowej tradycji Skandynawii drewniana postać konia odstrasza złe demony, dlatego tradycyjnie wieszano go nad wejściem do domu. A w jesienno- zimowe wieczory drwale robili dla swoich dzieci zabawki w formie konia, które następnie im wręczali by strzegły ich przed złymi duchami.


Więc pomyślałam sobie, że taki konik na biegunach z motywami ludowymi byłby wspaniałym symbolem kojarzącym się z naszym krajem.
A dlaczego Polacy mieliby nie mieć swojego konika? :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i wpis.
Zapraszam częściej :)